Με σημαντικά συμπεράσματα για τη δράση και τις προοπτικές που παρουσιάζουν εν δυνάμει οι μεσογειακές χώρες στο συνεδριακό κλάδο, ολοκλήρωσε τις εργασίες του το ICCA Mediterranean Chapter Summit που πραγματοποιήθηκε στις 2-5 Φεβρουαρίου 2014 στη Ρώμη.
Το ICCA Mediterranean Chapter Summit που αποτελεί την ετήσια συνάντηση των μελών του τμήματος Μεσογείου της Διεθνούς Ένωσης Συνεδρίων ICCA (International Congress and Convention Association), διοργανώθηκε φέτος στη φιλοξενούσα Ιταλία, προσελκύοντας 70 μέλη από την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Νότια Γαλλία, το Μονακό, την Κροατία, την Κύπρο, τη Μάλτα, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Ελβετία και την Τουρκία.
Η ελληνική συμμετοχή απαρτίστηκε από τη Γενική Διευθύντρια του HAPCO κα Λύντια Μαστρονικολή, την κα Βαλεντίνη Αμαραντίδου, Διευθύντρια Ανάπτυξης της ARTION Conferences & Events, την Εύη Βουδικλάρη, Υπεύθυνη Πωλήσεων της Goldair και την Αντωνία Αλεξάνδρου, Πρόεδρο & Διευθύνουσα Σύμβουλο της PCO Convin. Την Κύπρο εκπροσώπησε η κα Νικολέτα Παφίτου από το Τμήμα Συνεδρίων του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού.
«Η Συνάντηση αυτή είναι απόρροια της ανάγκης των χωρών-μελών του Μεσογειακού Παραρτήματος να μοιραστούν ιδέες και απόψεις βάσει της δεδομένης συνεδριακής αγοράς στη Μεσόγειο και να αναζητήσουν λύσεις από κοινού για ζητήματα ιδίου ενδιαφέροντος», εξήγησε η πρόεδρος του ICCA Mediterranean Chapter κα Elif Balci Fisunoglu.
«Στη Συνάντηση αποτυπώθηκαν ουσιαστικά συμπεράσματα – εργαλεία για κάθε Γραφείο Συνεδρίων και Επαγγελματία Διοργανωτή Συνεδρίων που δραστηριοποιείται στη μεσογειακή περιοχή, και που αξίζει ο καθένας μας να λάβει υπόψη του» επισήμανε η κα Βαλεντίνη Αμαραντίδου, Αντιπρόεδρος του ICCA Mediterranean Chapter.
Μερικά από τα συμπεράσματα:
- Βασικά κριτήρια που καθορίζουν την τελική επιλογή ενός Συνεδριακού προορισμού είναι η ποιότητα, το κόστος, η υπόληψη, η πρόσβαση και οι ευκολίες μετακίνησης, καθώς και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ξενοδοχειακών υποδομών.
- Ενώ η Μεσόγειος είναι περιοχή αντιθέσεων και πολυμορφίας, μπορεί ωστόσο να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος, να γεφυρώσει διαφορές και να ενώσει κουλτούρες. Ανέκαθεν υπήρξε πηγής έμπνευσης και δημιουργίας για καινοτομία, κοινωνικοπολιτική αλλαγή και οικονομική εξέλιξη.
- Η συνεργασία μπορεί να φέρει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα. Λαμβάνοντας υπ’ όψην τα δυνατά και αδύναμα σημεία της κάθε περιοχής της Μεσογείου δύναται να δημιουργηθεί με τους εταίρους μία από κοινού στρατηγική marketing και branding.
- Η ενσωμάτωση δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας στις διοργανώσεις μπορεί να φέρει στο προσκήνιο συμμετέχοντες περισσότερο ενεργούς και να αφήσει μια σημαντική παρακαταθήκη για την περιοχή που φιλοξένησε το γεγονός.
- Οι ιδέες κινούν ανθρώπους, μέσα και πράγματα όταν δεν υπάρχει εθνική πρωτοβουλία:
- το παράδειγμα του Σουηδικού Δικτύου Γραφείων Συνεδρίων που υπό την ομπρέλα του συνεργάζονται και καθοδηγούνται με χαμηλό κόστος 21 Γραφεία Συνεδρίων της σκανδιναβικής χώρας.
- το παράδειγμα του Swiss Tech Convention Center, ενός συνεδριακού κέντρου με στόχο όχι τόσο την ικανοποίηση υλικοτεχνικών υποδομών, αλλά τη διάχυση ακαδημαϊκής γνώσης σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
- το παράδειγμα του Γραφείου Συνεδρίων της Φλωρεντίας, που από δημόσιος φορέας μετετράπη σε κυρίως ιδιωτική επιχείρηση, ωφελώντας την επιχειρησιακή ευελιξία και ικανότητα της πόλης να προσελκύσει συνεδριακές οργανώσεις.